2020. május 15., péntek

Ajánlások egy másik könyv amit ígértem - Állj félre a saját utadból


Nem olyan régen, megosztottam veletek az Úgy döntöttem boldog leszek című könyv olvasását követően bennem feltörő érzéseket és gondolatokat a könyvről. Ez nagy hattással volt rám. Most pedig újra egy motivációs/életvezetős könyvet hoztam nektek. Címe: Állj félre a saját utadból. Ez a könyv is nagy hatással volt rám.
Kicsit egy kaptafa a két könyv, de ezzel nincs is gond, hiszen, hasonló témákat boncolgat. Az első könyv abból, a szempontból jobbnak tűnhet az írásaim alapján, hogy több gondolatot tudtam írni róla, de ez nem azt jelenti, hogy ez ne lett volna hasznos.
Nézzük a gondolataim:
-                   Miért vagyok értékes
-                   Nem tudom, nem tudom, mit rontok el,
-                   Tiszta lapot szeretnek
-                   Nem szeretem, magam lehet ez is akadály, hogy lassan őt szeretem
-                   Tenni szeretnék ellene, hogy változtassak, de hogyan? A családom nem változtathatom meg. -> Reagálás fontossága
-                   Gyerekkor, önbecsülés a kiinduló pont a változáshoz
-                   Hiedelem-> hit, -> tapasztalat (ó és új természet) döntés-> siker
-                   Robotpilóta, saját magad tapasztalj inkább
-                   És ok-okozati összefüggés okot keresd és szüntesd, változtasd meg az okozat helyett
-                   Érettségi munka, önállósodás ebből következik a családon belüli problémák (és más jellegű problémák is) megadása, amit hiába próbáltam eddig másképp megoldani a legfiatalabbként nem jártam sikerrel
-                   Körülöttem lévő emberek vizsgálata
-                   Elég vagyok. - E? Nem tudom, hiszen eddig kudarcot vallottam. Ha szuper képességem lenne és két életem, ahogy a piramis dal tartja.:  Az egyik ismerősömnek odaadnám, hogy egy másikat boldoggá tegyek. Hogy miért? Azért, mert közel állnak hozzám. VAGY talán ha magamra gondolok is.  Lenne egy ember.: de! Abban már nem vagyok biztos, hogy ez neki is jó lenne. Miért? A válasz egyszerű, hiszen neki sem, de senkinek sem, még az ellenségemnek sem kívánom azokat a dolgokat, amiket át kellett élnem.  Ez lehet, nagyképűnek hangzik, de a mondás is úgy tartja, hogy: mindenkinek a maga baja a legnagyobb, nem tagadom, lehet benne valami, bár ezt a gondolatot nem ezért írtam, inkább csak azért, mert abban az életkorban nem jó azokat a dolgokat átélni, amit én átéltem. Nem vagyok gyenge, és hiszek abban, hogy olyan terheket kapok az életben amiket elbírok. Nem panaszkodás, de nagyon fiatal voltam. Az élet kor miatt emeltem ki ezt.
-                   Értékrend, de először én legyek tisztában magammal
-                   Család, család2 barátok kapcsolatok élet
                         minden más területénél fontosabb,
                         mint például a pénz
-                   Minden napot úgy élj, mintha az utolsó lenne
-                   Szeretlek kimondása fontos vagy
-                   Megbocsátás
-                   Felelősségvállalás
-                   Köszönet
-                   Túlkevés az, amit tehetsz, és ezért adj

Azért is érzem azt, hogy kevesebb gondolatot sikerült írnom, mert vázlatpontos lett. Ez viszont a könyv hatására elég velősnek mondható szerintem. Ennek ellenére pedig, rengeteg új gondolat is eszembe jutott. Összevetve a kettőt, nekem mindkettő nagyon hasznos, Aki pedig változtatni szeretne, az először saját magán kezdje.
Az Önbecsülés nagyon fontos. A két könyvből pedig nagyon fontos dolgokat tudhatunk meg. A legfontosabb pedig az, hogy átgondoljuk az olvasottakat. Tanuljunk, alkalmazzuk, amit jónak tartunk és önmagunk maradjunk.
Az élet maga pedig a tanulás!

Könyv: Állj félre a saját utadból! (Szabó Péter)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egy új fejezet kezdete - Bemutatkozásom

    Barta Titanilla Henriett vagyok születésem óta egy oxigén hiány következtében kapott agyvérzésnek mozgáskorlátozott. Ez nem állított m...